قوانین رانندگی در دبی
قوانین رانندگی در دبی

قوانین رانندگی در دبی

ادمین سایت
0
2024-05-02 13:11

با رعایت قوانین رانندگی در دبی بدون شک تجربه‌ای جذاب و لذت‌بخش از راندن در خیابان‌های این شهر برایتان باقی می‌ماند؛ جاده‌های گسترده و دارای ساختمان‌های مدرن، مناظر زیبا، امکانات رفاهی همه و همه دست به دست هم می‌دهند تا دبی امارات یکی از جذاب‌ترین و مهیج‌ترین شهرهای دنیا برای رانندگی باشد؛ بنابراین اگر می‌خواهید چنین تجربه‌‌ای را از رانندگی در دبی برای خود رقم بزنید، بعد از اینکه یک اتومبیل لوکس اجاره کردید اکیداً توصیه می‌کنیم قوانین راهنمایی و رانندگی دبی را رعایت کنید؛ ینی بستن کمربند ایمنی، رانندگی با سرعت مجاز، عدم استفاده از تلفن همراه، مصرف الکل در حین رانندگی و غیره.

قوانین رانندگی در دبی 

به طور کلی رعایت قوانین رانندگی در دبی نه تنها از ایجاد مشکلات قانونی متعدد جلوگیری می‌کند بلکه باعث افزایش امنیت و رفاه عمومی نیز می‌شود. از جمله مهم‌ترین قوانین راهنمایی و رانندگی در دبی می‌توان به 8 مورد زیر اشاره کرد:
رانندگی با سرعت مجاز، استفاده از کمربند ایمنی، عدم استفاده از موبایل، ممنوعیت مصرف الکل، رعایت فاصله ایمن، توجه به علائم راهنمایی و رانندگی، رعایت قوانین پارکینگ و احترام به حقوق عابرین پیاده.

رانندگی با سرعت مجاز

یکی از مهم‌ترین قوانین راهنمایی و رانندگی در دبی رانندگی با سرعت مجاز و رعایت محدودیت‌های وضع شده برای سرعت است. بی توجهی به این موضوع ممکن است منجر به جریمه شود مخصوصاً که در دبی و دیگر شهرهای بزرگ امارات دوربین‌های کنترل سرعت زیادی وجود دارد. ناگفته نماند حداکثر سرعت مجاز در بزرگراه‌های دبی معمولاً 100 تا 120 کیلومتر بر ساعت است؛ اما در برخی مناطق خاص مثلاً در نزدیکی مدارس یا جاهای شلوغ و پرترافیک سرعت مجاز می‌تواند کمتر باشد. محدوده سرعت مجاز در خیابان‌های دبی حدود 60 الی 80 کیلومتر بر ساعت است.

استفاده از کمربند ایمنی

بر اساس قوانین رانندگی در دبی، بستن کمربند ایمنی نه تنها برای راننده بلکه تمام سرنشینان جلو و عقب ماشین اجباری است؛ با تبعیت از این قانون راهنمایی و رانندگی، افزایش ایمنی و کاهش خطرات تصادفات رانندگی تضمین می‌شود؛ بنابراین در هنگام رانندگی در دبی حتماً کمربند ایمنی خود را ببندید و بستن آن را به دیگر افراد حاضر در اتومبیل گوشزد کنید. به همین راحتی جلوی بسیاری از خطرات احتمالی گرفته می‌شود.

عدم استفاده از موبایل

 در حین رانندگی در دبی به هیچ‌وجه اجازه استفاده از تلفن همراه را ندارید. این قانون از طرف قانون‌گذار برای افزایش امنیت رانندگی و کاهش حوادث و تصادفات وضع شده است؛ چرا که استفاده از موبایل در هنگام رانندگی باعث کمتر شدن تمرکز راننده شده و این موضوع ممکن است به تصادفات جدی ختم شود.

مقالات دیگر: رفت و آمد با هزینه کم در استانبول

ممنوعیت مصرف الکل

 طبق قوانین رانندگی در دبی، مصرف الکل برای کلیه رانندگان ممنوع است و می‌تواند مجازات‌های سخت وسنگینی را به همراه داشته باشد. لازم به ذکر است حتی اگر به مقدار خیلی کم هم الکل مصرف کنید باز هم مجاز به رانندگی نیستید و در غیر این صورت مجبور به پرداخت جریمه بزرگی می‌شود. هرچه نباشد استفاده از الکل تمرکزتان را در حین رانندگی کاهش می‌دهد و دیگر آن سرعت عمل لازم را نخواهید داشت، وقتی هم که نتوانید به موقع و سریع واکنش نشان دهید هر آن ممکن است تصادف پیش بیاید.

رعایت فاصله ایمن

در حین رانندگی در دبی امارات حتماً باید فاصله ایمن و کافی را با خودروهای جلویی حفظ کنید و برای توقف ناگهانی آماده باشید. به این ترتیب از وقوع تصادفات بسیاری جلوگیری می‌شود مخصوصاً در شرایط جاده‌ای نامساعد مثل شب‌های بارانی که البته در چنین اوقاتی حتی لازم است فاصله خود با ماشین جلویی را بیشتر از حد معمول و استاندارد رعایت کنید.

توجه به علائم راهنمایی و رانندگی

 هر راننده‌ای در دبی موظف است به تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی توجه کامل داشته باشد. گفتنی است تابلوهای راهنمایی و رانندگی در دبی به 2 زبان عربی و انگلیسی نوشته شده‌اند در نتیجه اگر به زبان عربی تسلط کافی ندارید با کمی انگلیسی دانستن، می‌توانید تابلوهای هشداری، ممنوعیت، علائم محدودیت سرعت، علائم اطلاعاتی و سایر نشانه‌های مربوط به قوانین راهنمایی و رانندگی در دبی را به خوبی متوجه شوید.

رعایت قوانین مربوط به پارکینگ 

 بر اساس قوانین رانندگی در دبی، پارک کردن در مکان‌های غیرمجاز ممنوع است و جریمه دارد؛ بنابراین برای اینکه از مشکلات و جریمه های مربوط به پارکینگ جلوگیری شود، نیاز است که در مکان‌های اختصاصی پارکینگ پارک کنید، به تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی موجود در محل پارک توجه کافی داشته باشید و غیره. همینطور اهمیت دارد که از پارک کردن در محل‌های اضطراری و قسمت‌هایی که باعث ترافیک و مختل شدن رفت و آمد سایرین می‌شود، خودداری کنید.

احترام به حقوق عابر پیاده

دبی یکی از آن شهرهایی است که در قوانین رانندگی‌اش به طور قابل توجهی به حقوق عابرین پیاده اهمیت می‌دهد؛ به این صورت که رانندگان نباید از محل مخصوص عابرین پیاده بگذرند، در تقاطع‌ها منتظر عبور عابرین بمانند، برای زودتر رد شدن پیاده‌ها بوق نزنند و غیره.

پالم رنت؛ معتبرترین شرکت اجاره خودرو در دبی

با توجه به آنچه درباره زیبایی‌ها و جذابیت رانندگی در دبی گفته شد، بعید می‌دانیم کسی باشد که به چنین تجربه‌ای نه بگوید؟! اگر شما مهم می‌خواهید رانندگی در شهری رویایی و خیره‌کننده همچون دبی امارات را امتحان کنید، کافی است به سراغ یک شرکت خدمات رنت خودرو معتبر بروید. از همین رو ما در پالم رنت به عنوان یکی از بهترین و معترتبرین شرکت‌های اجاره خودرو در دبی، با سال‌ها سابقه درخشان، مجموعه‌ای از لوکس‌ترین تا اقتصادی‌ترین ماشین‌ها را در دبی ارائه کرده‌ایم تا بسته به نیاز و سلیقه خود بتوانید یک اتومبیل ایده‌آل و کاملاً مناسب را اجاره‌کنید.
نتیجه‌گیری
اگرچه تجربه رانندگی در دبی با آن زیبایی‌های اعجاب انگیز، زیر ساخت‌های بزرگ و مدرن و جاده‌های عالی و پهن بسیار فوق‌العاده و خاطره‌انگیز است؛ اما قوانین رانندگی در دبی سخت‌گیرانه هستند و عدم رعایت آن‌ها می‌تواند منجر به جریمه‌های مختلف از جمله جریمه مالی شود. گفتنی است قوانین راهنمایی و رانندگی در دبی مخصوصاً روی محدودیت سرعت، بستن کمربند ایمنی، عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی و غیره تاکید دارد.

سوالات متداول
آیا برای خارجی‌ها هم امکان رانندگی در دبی وجود دارد؟

بله اما طبق قوانین راهنمایی و رانندگی دبی، افراد خارجی برای رانندگی در این کشور باید گواهینامه بین‌المللی داشته باشند.
مهم‌ترین قوانین رانندگی در دبی کدام است؟
ممنوعیت مصرف الکل، بستن کمربند ایمنی برای همه سرنشینان، پارک کردن در مکان‌های مجاز، رعایت محدودیت‌های سرعت و غیره.

این اعلان را به اشتراک گذارید فیسبوک توئیتر پینترست

سوال خود را بپرسید (کمتر از نیم ساعت به سوال شما جواب داده میشود)